fredag 27. juni 2008

Opp med sola?

Vi spurte Astri (10) fra Ski hva hun synes om vekketidene på leiren? –Litt tidlig, sier Astri kort. Når synes du vi skal bli vekt? –Jeg synes halv ni er passe, sier Astri og gjesper. Hva synes du om å bli vekt av en trompetfanfare? –Jeg synes det er irriterende og litt teit. Når står du vanligvis opp i sommerferien? –Jeg pleier å stå opp halv ti, sier Astri. Vi takker for intervjuet og går til Stian som vekker oss om morgenen.

Vi spør Stian hvordan det er å vekke hele leiren? –Det føles veldig godt! Jeg liker å dra folk ut av senga, svarer Stian. Når står du opp til vanlig på leiren? –Jeg pleier å stå opp 07.20, men i dag sto jeg opp klokken 07.00. Når begynte du å spille trompet? –Jeg tror det var i 2002 på en minikretsleir, svarer Stian. Er det sånn du vekker familien din hjemme? –Det har hendt én gang, men vanligvis ikke, gliser Stian. Spiller du mye? –Bortsett fra da jeg vekket foreldrene mine spiller jeg bare på leir.

Av: David Jamissen (10) og Lars Gustav Rogne (11) fra Hakadal