fredag 27. juni 2008

Kristian Krystad er med i MGP!

Vi har intervjuet Kristian fra Ski speidergruppe om han selv, og hans sang. Vi fant han nede ved vannet på naturspa, så han var ganske så kald, og innsmurt med gjørme.

Hvordan kom du på tanken på å synge om miljøet vårt?
-Jeg har jo blitt litt inspirert av media. Det er jo veldig mye snakk om det nå, under den globale oppvarmingen.

Når ble du interessert i å synge?
-Jeg har alltid likt å synge, helt siden jeg ble født!

Kristian opptrer på leirbålet mandag kveld.

Kristian har også prøvd seg en gang tidligere på MGP, med sangen ”Smilekur”. Det var en sang om at folk ikke skal være så sure, men han kom dessverre ikke videre med denne sangen. Han forteller ivrig, med gjørme både på ryggen og ansiktet, at han syntes de tidligere vinnerne har vært gode.

Hvordan føles det å opptre for så mange som du skal?
-Det blir utrolig spennende og gøy, men jeg har litt sommerfugler i magen. Det er vel ganske vanlig?

Hvordan reagerte speidergruppa di da du sa du hadde kommet videre?
-De ble jo så klart ganske så glade på mine vegne. Jeg kunne også se på noen av dem at de var stolte. Det var bare noen som visste at jeg hadde meldt meg på, så det ble litt av et sjokk for dem som ikke visste det.

Han har laget både tekst og melodi selv, men han fikk litt hjelp av faren sin med gitargrepene. Prøvesyngingen begynner ikke før i august. Kristian tror også at sangen han har laget kan inspirere mange unge til å bli mer miljøvennlige. De kan for eksempel finne ut at å redde miljøet kan være morsomt.

Vår tid er ute, og vi takker Kristian for intervjuet!

Trommis Torbjørn.

Av: Elin Hagen (14) og Kaja Ringerike (14) fra Bryn 1

PS: Husk å stemme på Kristian under årets MGP! Les mer her!