fredag 27. juni 2008

Amund redder leirbålet

Vi går ned mot Kvernkroa og møter Amund og fotogruppa i døra på vei ut. Vi spør om å få et intervju, det vil han, så vi går litt unna. -Hvorfor meldte du deg til å spille bass i leirbandet? -De trengte en bassist, og jeg kan spille bass, så jeg rakk opp hånda og meldte meg. -Hva tenkte du på da alle heiet på deg og sa ”Amund, Amund!”? -Jeg ble glad over at folk heiet på meg, svarer Amund.


Vi synes Amund var veldig flink da han øvde litt på leirbålet til Ski i går, og lurer på hvor lenge han har spilt. -Jeg har spilt bass i ett og et halvt år, svarer han. -Øver du mye? spør vi spent. -Hmm, noen ganger i uka, litt hjemme alene og litt sammen med de andre fra bandet jeg spiller i. -Så du spiller i band? Hva heter det da? spør vi. Så han forklarer at bandet hans heter ”Seven in Heaven”. Det fikk navnet sitt fordi de var sju personer som lagde bandet da skolen arrangerte Melodi Grand Prix, og låten de skulle spille het ”Seven in Heaven”. -Vi vant faktisk, smiler Amund.


-Kommer du til å fortsette med å spille bass? lurer vi på. -Ja, det vil jeg gjøre! svarer han overbevisende. -Det tar lang tid før jeg slutter i alle fall! -Det er kjempebra, men hva drømmer du om å bli når du blir voksen? -Jeg vet egentlig ikke helt, har ikke tenkt så mye på det, sier han og klør seg i hodet. -Bass blir det nok bare på fritiden da, legger han til, og vi takker for intervjuet med vår nye leirbålbassist.

Av: Kristoffer (11) og Susanne (14) fra Ski